top of page
  • תמונת הסופר/תהמומחים של ביקליר

איך לוח מחיק יכול לעזור ללמידה ולזיכרון? #6 עקרונות שעוזרים ללמידה, לארגון ולזיכרון

לוח מחיק הוא אחד מכלי הלמידה הנפוצים ביותר בכיתה, בבית הספר, באוניברסיטה ובבית. איך לוח מחיק מגנטי עוזר ליצור סדר וארגון, לבצע תכנון יומי ושבועי, להגדיר מנות למידה קטנות, לפתח אסטרטגיות למידה, לעודד זיכרון צילומי ולפתח אחריות ותחושת מסוגלות? גלו 6 טיפים שיעשו לכם סדר :)


לוח מחיק מגנטי מזכוכית  צבעוני ומעוצב - כלי ללמידה, לתזכורות ולארגון ביקליר
לוח מחיק מגנטי מזכוכית - גם צבעוני ומעוצב וגם כלי ללמידה, לתזכורות ולארגון

#1 סדר יום ותכנון שיגרה

תלמידים וסטודנטים רבים מתקשים לשמור על משמעת עצמית של ביצוע מטלות לימודיות ולתכנן את שגרת הלמידה. ריבוי המשימות בבית, במוסדות הלימוד, בעבודה ובכלל יוצר עומס ובלבול. לוח מחיק ולוח תכנון עוזרים לארגן סדר יום ולתכנן את השיגרה. על הלוח המחיק אפשר למגנט תזכורות ופתקים, להוסיף מערכת שעות, לכתוב משימות לפי סוגים בצבעים שונים, לסמן V, למחוק ולכתוב סדר יום מחדש.


#2 תכנון וארגון שעתי, יומי ושבועי

לילדים, לתלמיד ולמבוגרים שמתמודדים עם קשיי קשב וריכוז והיפראקטיביות (ADHD או ADD) חשוב מאוד להקנות הרגלי למידה אפקטיביים.

הגדרה מראש של המשימות ושל הפעולות המצופות ברמה שעתית, יומית, שבועית וחודשית עוזרת מאוד לחזק את יכולות הארגון ואת הכישורים הניהוליים. לוח תכנון שעתי, יומי, שבועי וחודשי עוזר לראות את התמונה המלאה וגם לפרק את המשימות ליחידות זמן ספציפיות.



#3 מנות קטנות של למידה עם הפסקות

לתלמידים המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז מומלץ ללמוד בפרקי זמן קצרים עם הפסקות ביניהם. לוח מחיק עוזר לחלק את המטלות הלימודיות ליחידות תוכן קטנות. היכולת לסמן V לצד משימה שבוצעה יוצרת מוטיבציה ותחושת הישג. חשוב להגדיר משימות ברות השגה ולפרק משימות גדולות לתת משימות כדי לאפשר הצלחה ולעודד מיומנויות של סדר וארגון.



#4 אסטרטגיות למידה ולמידה רב-ערוצית

אסטרטגיית ההוראה היא קריטית ללמידה. לדרך שבה חומר הלימוד מועבר יש השפעה על הקליטה. צורת למידה שהיא חווית, רב-ערוצית ואינטראקטיבית יכולה ליצור למידה משמעותית וזכירה. לוח מחיק שבכיתה ובעיקר לוח מחיק בבית עוזרים לגוון וליצור עניין בלמידה. פעולות הכתיבה, המחיקה והמגנוט הופכות את הלמידה לאקטיבית. כך התוכן ניטמע מתוך עיבוד אישי, הפנמה ולמידה תחושתית.



#5 למידה ויזואלית וזיכרון צילומי

ילדים ומבוגרים רבים בפרט אלו המתמודדים עם קשיי קשב וריכוז, מפתחים כפיצוי כישורי למידה המבוססים גם על זיכרון צילומי. ארגון המידע על הלוח נשמר כזיכרון ויזואלי. לוח מחיק מגנטי מאפשר לכתוב ולצייר בטושים במגוון צבעים, למגנט תמונות טבלאות ותרשימים ולהדביק פתקים. הלוחות הצבעוניים ולוחות התכנון המעוצבים עם צבעים לימים ולשבועות גם תורמים לזיכרון הצילומי. כך הלוח המחיק הופך לכלי שמעשיר את חווית הלמידה הויזואלית.


#6 אחריות ותחושת מסוגלות

לוח מחיק מגנטי יכול להגביר את תחושת האחריות, המוטיבציה והחיבור למשימות הלימודיות ובכלל. הילדים מוזמנים להתנסות במיומנויות כמו: איסוף וארגון המשימות; מיונן לפי תחומים (לדוגמה בית, בית ספר, חוגים וכד'); וחלוקה לתתי משימות. המאמץ המושקע בכתיבת המשימות ובארגון הלוח מגבירים את ההפנמה ואת המחוייבות לביצוע. סימון ביצוע המשימה מגביר את תחושת ההישג ואת המסוגלות לבצע משימות. ארגון המשימות והתזכורות מהווה חלק מכישורי חיים של המאה ה-21 ומעודד פיתוח למידה עצמאית בכל גיל.




לוח מחיק מגנטי ומעוצב עוזר לתלמידים צעירים ומבוגרים בכל גיל ובכל מקום בבית, בחדר הילדים, בבית הספר בכיתה ובאוניברסיטה.


>> לקטלוג הלוחות Bclear

 

201 צפיות
bottom of page