top of page
  • תמונת הסופר/תהמומחים של ביקליר

איך לוח מחיק יכול לעזור לילדים להתארגן ולהתמודד עם קשיי קשב וריכוז?

אין ספק שכיום יותר ילדים ומבוגרים מתמודדים עם קשיי קשב ריכוז והיפראקטיביות (ADHD או ADD). איך לוח מחיק מגנטי יכול לעזור לילדים וגם להורים להתארגן, לקחת אחריות ולגוון את הלמידה? קבלו טיפים איך כדאי לארגן את סביבת הלמידה? למה לוח שבועי עוזר לארגן סדר יום? גלו איך הלוח המחיק הפך לכלי שעוזר לזכור את כל שלל: השיעורים, החוגים, המשימות ולא לשכוח מה לשים בכריכים?


לוח מחיק מגנטי מעוצב עם חלוקה יומית, שבועית, וחודשית כולל אפשרות להודעות
לוח מחיק מגנטי מעוצב עם חלוקה יומית, שבועית וחודשית כולל אפשרות להודעות ולמגנט

איך הלוח המחיק עוזר דווקא לילדים שמשתעממים מול הלוח?

כל שנת לימודים מאובחנים עוד ועוד ילדים עם קשיי קשב וריכוז עם המרכיב של ההיפראקטיביות (ADHD) או ללא (ADD). להפרעות קשב וריכוז תסמינים רבים ועוצמות משתנות. ילדים שיכולים להתרכז שעות מול ה"מסכים" במחשב ובטלפון, לא מצליחים להתרכז בכיתה. האותיות שעל הלוח קופצות להם, הדיבור של המורה מרדים אותם ובזום הם מתפזרים לחלוטין.

מכאן הדרך לפערים לימודיים, לפגיעה בדימוי העצמי ולקשיים חברתיים עלולה להיות קצרה.


הלוח המחיק כמובן לא יכול לפתור את כל הקשיים, ולא מחליף במידת הצורך תמיכה תרופתית ורגשית אבל...

הלוח המחיק מהווה כלי ללמידה, המשפר את חווית הלמידה. ילדים (וגם מבוגרים) שכותבים, מוחקים, משרבטים וממגנטים את התוכן הנלמד מעשירים את הלמידה, הופכים אותה לרב-ערוצית ובעיקר לזכירה יותר.

אותו לוח מחיק גדול, "משעמם ומאיים" בכיתה יכול להפוך לאישי ומעורר השראה בבית ובחדר הילדים.


איך לארגן את סביבת הלמידה של הילדים מתוך המלצות של רופאת ילדים?

ילדים המתמודדים עם קשיי קשב וריכוז סובלים מ"רעשים" מתמידים. מומלץ לארגן סביבת למידה רגועה ונקיה מהסחות בחדר הילדים או בפינה קבועה בבית.

  • שולחן גדול ומואר להכנת שיעורי הבית ללא "פיתויים" שיסיחו את דעתם של הילדים.

  • מיקום קבוע וידוע של ציוד הלמידה כדי שיהיה נגיש וזמין לילדים, ללא "תרוצים", אין לי מחק, איפה המחדד?

  • תלית לוח מחיק בחדר הילדים או במקום מרכזי בבית שיעזור לכל בני המשפחה להתארגן ולתאם.

* המלצות אלו נלקחו מתוך איבחון קשב וריכוז שנעשה ע"י רופאת ילדים.



איך הלוח המחיק הפך לכלי למידה נוח ואפקטיבי?

ילדים רבים עם קשיי קשב וריכוז זוכרים יותר דרך חוויות ובעלי זיכרון ויזואלי. עצם הכתיבה והשרבוט מחדש עוזרים לנו לקחת אחריות, ולהפוך את הלמידה ליותר חווייתית, צילומית וזכירה. כך הלמידה עם הלוח הופכת ליותר אפקטיבית.

לוח מחיק מגנטי מתאים לא רק לכיתה בבית הספר, אלא יוצר גם סביבה לימודית נעימה גם בבית בחדר הילדים. עולם הדימויים והיצירתיות של ילדים ובפרט ילדים עם קשיי קשב וריכוז רחב מאוד. הלוח פותח אפשרויות למידה חדשות ויצירתיות, שלא נגישות עם נייר ומחברת.

כמובן שהלוח המגנטי מאפשר גם לשחזר תרשימים, גרפים, נוסחאות, טבלאות ותכנים שנלמדו בכיתה. השחזור מחדש עוזר לקחת אחריות ולהטמיע את התכנים בזיכרון בדרך שנוחה לכל אחת ואחד. כך גם גדלה המוטיבציה להתנסות במטלות לימודיות, שאולי קודם הילדים נכשלו בהן ולא חוו את תחושת המסוגלות.

הלוח המחיק המגנטי מאפשר לגוון את הטכניקות ואסטרטגיות הלמידה לילדים ולמבוגרים ואולי לחוות יותר הצלחה.


איך לוח שבועי וחודשי עוזר להתמודד עם קשיי התארגנות?

יכולת ההתארגנות והכישורים הניהוליים הם מרכיבים מרכזיים שנפגעים אצל ילדים ומבוגרים המתמודדים עם קשיי קשר וריכוז. הם נדרשים לעזרה ביצירת שיגרה, בארגון סדר יום, בהתארגנות ובמעברים בכלל. קיימים מגוון עזרים וכלים לארגון ולתזכורות, הלוח המחיק הוא אחד מהם.

לוח מחיק מגנטי עוזר לעשות סדר, להציג תמונה ויזואלית יותר מלאה במקום בלגאן של ניירות ומחשבות שמתרוצצות ומסיחות את הקשב והריכוז.

לוח מחיק שבועי או חודשי עוזר להגדיר סדר יום ברור, לארגן את שלל המטלות היומיות ולנהל את הזמן בצורה קצת יותר אפקטיבית.



הצגה ברורה של סדר היום

לוח מחיק עם חלוקה ברורה וגדולה לימים, שבועות ופריסה חודשית עוזר לילדים ולהורים. אפשר להציג לדוגמה את כל שלל המשימות: בבית, בבית הספר, בחוגים ובשעות הפנאי. על הלוח אפשר לכתוב או למגנט את סדר היום הקבוע שכל כך חשוב למי שמתמודדים עם קשב וריכוז.

בנוסף לסדר יום הקבוע כדאי לרשום ולמחוק פעילויות מיוחדות כמו:

  • ימי הולדת ומפגשים חברתיים שחשוב שילדים שמתמודדים עם קשיי קשב, ריכוז והיפראקטיביות לא יפספסו, כדי שלא יפתחו גם קושי במיומנויות חברתיות ובכישורים החברתיים.

  • פעילויות ספורטיביות שכל כך חשובות לילדים שמתמודדים עם היפראקטיביות וזקוקים לפעילות אנרגטית כדי להירגע ולהתרכז.

  • טלפונים חשובים כדי לעודד את הילדים לאחריות ולעצמאות. כדאי לדוגמה למגנט רשימה של מספרי טלפונים של ההורים בעבודה, של סבתא וסבא ועוד.

  • תזכורות ומשימות מיוחדות משפחתיות ואישיות כמו לדוגמה: קניות, להוריד את הכלב, מבחנים ואפילו מה הילדים אוהבים בכריכים.

כלי עזר לקשב ולריכוז ובכלל למשפחות עם ילים ומשימות

לילדים ולמבוגרים המתמודדים עם קשיי קשב וריכוז יש המון הסכות וקשה מאוד לבצע בזמן מגוון של מטלות. לוח משפחתי בסלון או לוח אישי בחדר הילדים יכולים מאוד להרגיע, לתת וודאות ולעשות סדר. הלוח המחיק יכול לעזור לכל מי שכל כך מוסחים ושוכחים לצאת בזמן כמעט לכל פעילות ודוחים כמעט כל משימה ובכלל לכל מי שמתמודדים עם "אטוסטרדה של משימות" ביום יום. 😊



>> לקטלוג הלוחות Bclear

 

300 צפיות
bottom of page