top of page
  • תמונת הסופר/תהמומחים של ביקליר

איך לבחור לוח מחיק שיתאים בדיוק לצרכים? 3 שאלות חובה לפני שבוחרים את הלוח

לוח מחיק הוא כבר מזמן לא לוח משעמם ושיגרתי, אלא פריט עיצובי, כלי עבודה ואביזר שימושי במשרד, בחדר ישיבות, בכיתת לימוד ובחדר העבודה בבית.


הלוחות המחיקים משמשים ככלי ניהולי, כאביזר לקבלת החלטות, כאמצעי לסיעור מוחות ולשיתוף בידע. הלוחות המחיקים לסוגיהם מסייעים לנו להיות מעורבים, ללמוד, לחשוב, לתכנן, לעבד ולזכור מידע וחוויות.

אבל...כדי שהלוח המחיק יענה על כל הצפיות, וישמש אותנו בצורה מקסימלית חשוב שנגדיר בדיוק את הצרכים, ונשאל את השאלות הנכונות. 3 שאלות כדי שהיתרונות של הלוחות המחיקים לא ימחקו, אלא יבלטו :)



בי קליר לוח מחיק, לוח זכוכית, לוח פליפצ'ארט, לוח מגנטי, לוח שעם
שלוש שאלות לבחירת לוח מחיק שיתאים בדיוק לצורך

עיצוב פנים ותיאום ציפיות מתחיל בשאלות

כל תהליך של ניהול פרויקטים, תכנון ועיצוב פנים מתחיל בהגדרת הצרכים, אפיון הקהלים ומיקוד השימושים הרצויים. כך גם כדי שהלוח המחיק יתאים כמו כפפה לקיר או לחלל - חשוב שנשאל שאלות שיכוונו אותנו ללוח המחיק המתאים ביותר - לגודל, לפונקציונאליות ולקו העיצובי.

תהליך התאמת הלוח היום חשוב עוד יותר. היצע הלוחות המחיקים גדל, ואיתו מגוון סוגי הלוחות, השימושים, חומרי הגלם והספקים. ללוח השחור עם הגיר הצטרפו לוחות זכוכית@, לוחות פליפצ'ארט ניידים, לוחות שעם ולוחות מגנטיים בשלל גדלים, עיצובים וצבעים.


#1 למה הלוח ישמש?

לכאורה שאלה טריוויאלית - לוח מחיק משמש לכתיבה ולמחיקה, אבל בפועל לוח מחיק יכול לשמש למגוון צרכים בנוסף גם לכתיבה, למגנט, לנעיצה, לשמירה, ואפילו לצילום ולשיתוף.

  • כתיבה – האם כתיבה רק על צד אחד כמו בלוח המגנטי על הקיר, או שיש צורך בלוח מחיק דו-צדדי עם בשטח כתיבה משני הצדדים.

  • כתיבה ומחיקה – האם יש צורך ביכולת כתיבה ומחיקה כמו בלוחות עם טוש מחיק, או שדווקא חשוב, שתוכן הישיבה או הסדנה ישמרו על נייר ולא ימחקו. במקרה זה יתאים יותר לוח פליפצ'ארט מהסדרה החדשה, שמאפשרים בנוסף לכתיבה ולשמירה של גיליון הנייר גם כתיבה ומחיקה ומיגנוט. * יש חשיבות ליכולת המחיקה של הלוח. לוחות מחיקים מזכוכית עמידים לעשרות שנים, והעיקר - לא נשארים סימני מחיקה וכתמים, כי הזכוכית לא סופחת את הצבע.

  • כתיבה ומגנוט – כל הלוחות המחיקים של ביקליר מאפשרים גם כתיבה ומחיקה וגם שימוש במגנט, פרט לסדרת הלוחות השקופים Bclear Frost. המגנט בלוחות של ביקליר חזק ביותר בשל לוח המתכת החזק שבכל שטח הלקוח.

  • תזכורת ונעיצה – לוחות השעם לא מאפשרים כתיבה, אך הם מאפשרים נעיצה של תזכורות. לוחות השעם משמשים לרוב בחדרי העובדים, בלוחות מודעות, ובחדרי צוות ובחדרי ילדים.

  • צילום ושיתוף –היום מקובל לצלם את הלוחות בחדרי השיבות, בהדרכות ובסדנאות. כך המשתתפים מתעדים את מה שהתרחש. לוחות זכוכית המותקנים בזווית מתאימה, וכן לוחות פליפצ'ארט ולוחות מגנטיים - מתאימים לצילום. חשוב כמובן לכתוב בטוש כהה, שיבלוט על רקע בהיר.


#2 לאיזה חלל מיועד הלוח?

שאלת המיקום של הלוח כמובן מכתיבה גם את סוג הלוח וגודלו. המיקום הוא אילוץ קריטי, שמחייב התאמה ותכנון מיטביים.

  • חלל גדול - כמו חדר ישיבות מרווח, כיתה או אולם הרצאות מזמינים התקנה של לוחות זכוכית גדולים, או אפילו לוח זכוכית ענק.

  • לחדרים קטנים לעומת זה, יתכן שנתאים לוחות זכוכית קטנים, אפילו לוחות פליפצ'רט או לוחות מגנטיים ניידים. הלוחות הניידים כשמם גמישים וחסכוניים במקום, ומתאימם במקרים שאין מקום או חדר ישיבות קבוע. לוחות קטנים ממגנט משעם או לוחות זכוכית קטנים צבעוניים מתאימים גם לחדרי עבודה, לחדרי ילדים ולחדרי צוות קטנים.

  • לחללים לא קבועים וכמו במקרה של מרצים, מנחים, יועצים ומאמנים, נתאים לוח פליפצ'רט לסוגיו. לוח פליפצ'ארט מגנטי מיוחד בגמישותו. לוח כזה מאפשר נסיעה, קיפול יחד עם כל השימושים הנדרשים, לכתיבה ולמחיקה, לשמירת הגיליונות ולמגנט. *התקנת הלוח המחיק גם היא מותאמת לחלל. לדוגמה במקרה של קירות מעוגלים או קירות כמו של ממ"ד - נשתמש בהתקנה עם פתרונות הנדסיים ייחודיים. אילוצים וחללים מאתגרים, הם האהבה שלנו. שאלת ההתקנה היא כמעט לא שאלה, כיוון שהמתקינים המורשים של Bclear (בייקליר) יודעים להתקין את הלוחות המחיקים על קירות בטון, קיר של ממ"ד וכמובן קיר גבס.

כמובן שההחלטה היכן למקם את הלוח במרחב תלויה בגודל החדר, בגודל הלוח המחיק ובמיקום המיועד למשתמשים, כך שתהייה להם גישה נוחה לכתיבה ולצפייה.



לוח מחיק זכוכית לוח מגנטי צבעוני, לוח מעוצב לחדר ישיבות
לוח מחיק זכוכית מגנטי צבעוני -אפשר לחבר כמה לוחות


#3 איך הלוח ישתלב בעיצוב?

היום לוחות מחיקים נמדדים לא רק על פי הפונקציונליות, אלא גם על פי העיצוב. הטרנדים החדשים בעולם הלוחות המחיקים לא מתפשרים על עיצוב מודרני, בקו נקי ובגימור מוקפד. לוחות הזכוכית היוקרתיים הפכו לפריט שימושי ומעוצב, שמשדרג את מראה חדר הישיבות וכל חלל לעבודה ולפנאי.

הבחירה של צבע הלוח, גימור הפינות, סוג ההתקנה וכמובן גודל הלוח ומיקומו - אלו כמובן החלטות משמעותיות בעיצוב הפנים של המרחב, והאופן שבו הלוח המחיק משתלב עם הרהיטים והאביזרים.

  • צבע – הלוחות המחיקים מזכוכית קיימם במגוון צבעים להתאמה מושלמת לעיצוב הפנים של החלל. לוחות שחורים למראה יוקרתי, לוחות לבנים למראה נקי, לוחות שקופים למראה חדשני. הטכניקה של ייצור לוחות הזכוכית מאפשרת גם לוחות מחיקים בקשת של צבעים (ירוק, תכלת, סגול, ורוד, אפור בהיר) שמוסיפים טוויסט ועניין לחלל, כמו כל פריט עיצובי אחר.

  • עיצוב פינות הלוח – בלוחות זכוכית קיימים כמה גימורים של פינות הלוח. סדרת Bclear Shape עם פינות מעוגלות מתאימה לעיצוב רך עם טוויסט. לוחות עם פינות ישרות מתאימים לעיצוב פנים נקי ומודרני. בלוחות המגנטיים הפינות תמיד ישרות.

  • צורת ההתקנה – סוג ההתקנה גם הוא משפיע על העיצוב המוקפד. התקנה נסתרת למראה מינימליסטי ונקי, או התקנה גלויה.


>> שורה תחתונה על הלוח

שילוב הרמוני של הלוח המחיק בחלל צריך לקחת בחשבון לא רק שיקולים עיצוביים של סוג לוח הזכוכית והלוח המגנטי, אלא גם החלטות פרקטיות של מיקום הלוח, כך שיהיה נוח לכתיבה ולצפייה מהזוויות הרלוונטיות למשתמשים.

184 צפיות
bottom of page